Home Statement Coming Next Artists Art Fairs Events Contact Press Reviews Past Exhibitions

 

Léonore Aberdam

Images - Profile / Profil

 

Galerie Yukiko Kawase is pleased to present solo show of Léonore Aberdam, “Bêtes au Carré (beasts in square)”. Featuring the artist’s latest series of drawings, watercolor and ink paintings, the exhibition explores the condition of being “inboxed”, especially the need to adapt. We question the border between what is "social nonconformity" and what is “normal”.

Named after a French expression – “faire la tête au carré” (argue, fight in order to get things squared, i.e. in order) – Bêtes au Carré evokes naturalist illustrations of animals, for mostly diptych, in a strange situation of being compressed in a standard format (A3, A3, A5, Raisin).

Disproportionate, fragmented, twisted, broken, they become monstrous. The frame serves to underline the limits of the format. Some animals try to escape, overflowing their part in the neighbor. The compositions is similar to collage. In each diptych, the scales and viewpoints are disparate but constitute a whole and make up a mutant animal.

 

*************

 

alerie Yukiko Kawase a le plaisir de présenter l’exposition solo de Léonore Aberdam, “Bêtes au Carré. Avec les derniers dessins, aquarelles et encres de l’artiste, cette exposition explore l’état de “mise en boîte“ et particulièrement la nécessité d’adaptation aux conditions ambiantes. Cela pose la question des limites entre “non-conformité sociale“ et “normalité“.

Inspirée de l’expression “faire la tête au carré” (se disputer, se battre dans le but de remettre les choses au carré, c’est-à-dire en ordre : LAROUSSE) – Bêtes au Carré est une série de dessins qui évoquent les illustrations naturalistes d’animaux. Subissant le format standard du support (A3, A4, A5, Raisin) dans lequel ils sont enfermés, les animaux sont contraints de s’adapter.

Disproportionnés, fragmentés, tordus, éclatés ou compressés, ils deviennent ainsi monstrueux. Certains tentent de s’échapper de leur cadre, débordant dans celui du voisin. Les compositions de chaque diptyque sont proches du collage : les échelles et les points de vue sont disparates mais constituent un tout et forment un animal mutant.

 

 

 

 

 

 

 

Back / Retour

 

 

All the copyright to the images in this web site belong to the respective artists. Reproduction prohibited unless expressely granted by the artist